Veelgestelde Vragen (FAQ)

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over onze online shop en de afhandeling van jouw bestelling.

De wettelijke bindende contractuele bepalingen vind je in onze AV, waarin ook de wettelijk voorgeschreven consumenteninformatie is opgenomen. Een uitgebreide gebruiksaanwijzing voor het gebruik van de technische functies van de online shop, van het zoeken naar artikelen tot aan de bestelling staat achter het navigatiepunt "Ondersteuning".

Waarom vind ik in de online shop van cecil meer artikelen dan in de winkel?
Waarom kan ik een bepaald artikel opeens niet meer vinden?
Leveren jullie ook in het buitenland?
Welke voordelen heb ik van de registratie? (=openen van een account)?
Hoe veilig zijn mijn gegevens?
Mijn aanmelding in de CECIL online shop werkt niet, wat kan ik doen?
Is er een minimum- of maximumbedrag voor mijn bestelling?
Hoe veilig is online betalen?
Hoe kan ik betalen?
In hoe kan ik mijn tegoedbon inwisselen?
Wat gebeurt er als de spullen niet geleverd kunnen worden?
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Wanneer krijg ik mijn bestelling?
Hoe kan ik nakijken wat de status van mijn bestelling is?
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Hoe werkt retourneren? Waarop moet ik letten bij het passen? Wie betaalt de kosten voor het terugsturen en hoe wordt de koopsom vergoed?
Kan ik goederen uit de winkel terugsturen?
Hoe kan ik contact met cecil opnemen over thema’s met betrekking tot mijn online inkopen?
Hoe kan ik contact met cecil opnemen over andere thema's?
Mijn naam of mijn adres is veranderd - wat moet ik doen?

Waarom vind ik in de online shop van CECIL meer artikelen dan in de winkel?

Presentatieruimte en magazijn is over het algemeen beperkt in de detailhandel. Als postorderbedrijf heeft de CECIL online shop grotere opslagcapaciteit. Daarom kunnen en willen wij jou het gehele assortiment van iedere collectie aanbieden zo lang de afzonderlijke artikelen bij ons nog niet zijn uitverkocht.

Waarom kan ik een bepaald artikel opeens niet meer vinden?

In onze online shop zie je alleen maar artikelen die wij voor jou ook op voorraad hebben. CECIL produceert twaalf collecties per jaar. Om iedere maand weer ruimte voor de laatste mode te hebben, worden bij ons artikelen gewoonlijk niet nabesteld. Het kan wel eens voorkomen dat populaire artikelen, kleurvariaties of maten na korte tijd uitverkocht zijn. Neem een kijkje - je vindt beslist een geweldige vervanging in ons assortiment. Of probeer het bij een CECIL-winkel bij jou in de buurt - daar zou het artikel nog wel eens op voorraad kunnen zijn. De dichtstbijzijnde dealer vind je met onze "Shop Finder".

Leveren jullie ook in het buitenland?

Momenteel leveren wij alleen aan adressen binnen Nederland. Daarom wordt de overeenkomst in het Nederlands gesloten en krijg je alle documenten in de Nederlandse taal. Mocht je in het buitenland wonen, gebruik dan onze Shop Finder om een verkooppunt bij jou in de buurt te vinden.

Welke voordelen heb ik van de registratie? (=openen van een account)?

Als geregistreerde klant kan je nog eenvoudiger en sneller winkelen in de CECIL online shop. Jouw adresgegevens staan al op je bestelpagina ingevoerd - en je kunt nog meer afleveradressen invoeren. Indien je je bovendien vrijwillig hebt aangemeld voor onze nieuwsbrief, krijg je per e-mail een selectie aan speciale aanbiedingen en ben je altijd op de hoogte. Via jouw account heb je de volledige controle over je bestellingen en persoonlijke gegevens.

Hoe veilig zijn mijn gegevens?

Wij vinden de bescherming van jouw persoonlijke gegevens erg belangrijk. Vanzelfsprekend letten wij op de strenge bepalingen van het Bundesdatenschutzgesetz (BDSG, Duitse federale wet bescherming persoonsgegevens), van het Telemediengesetz (TMG, Duitse telemediawet) en andere wettelijke bepalingen over bescherming van gegevens. Meer informatie in onze Privayverklaring.

Jouw persoonlijke gegevens worden altijd via digitale beveiligingssystemen gecodeerd aan ons gestuurd. Onze websites zijn door technische maatregelen beschermd tegen beschadigingen, vernietiging of onbevoegde toegang. Alle medewerkers die met jouw gegevens in aanraking komen, hebben een strenge verklaring ondertekend over de bescherming van persoonsgegevens.

Jouw vertrouwen is voor ons buitengewoon belangrijk. Je kunt er dus niet alleen op vertrouwen dat bij CECIL altijd de laatste mode wordt aangeboden, maar ook dat jouw gegevens bij ons veilig zijn.

Mijn aanmelding in de CECIL online shop werkt niet, wat kan ik doen?

Heb je het juiste e-mailadres en het juiste wachtwoord ingevoerd? Wachtwoord vergeten? Vraag gewoon een nieuw wachtwoord aan. Of schrijf een e-mail aan ons service-team: onlineshop@cecil.nl.

Is er een minimum- of maximumbedrag voor mijn bestelling?

Wij hanteren geen minimum orderbedrag, dus mag je ook maar één artikel bestellen. Vanaf een orderbedrag van 24 euro berekenen wij geen verzendkosten. Om veiligheidsredenen kan je per bestelling maximaal voor een totaalbedrag van 750 euro aan artikelen kopen.

Hoe veilig is online betalen?

Bij het betalingsverkeer is jouw veiligheid onze prioriteit. Jouw gegevens worden natuurlijk alleen gecodeerd verzonden zodat zij door derden niet gelezen kunnen worden. Jouw betaling met creditcard wordt afgehandeld door een daartoe met een beveiligingsstandaard gecertificeerd bedrijf.

Hoe kan ik betalen?

Momenteel staan de volgende betalingsmogelijkheden ter beschikking:

  1. Vooruitbetaling: Wij reserveren het door jou gewenste artikel tot wel 7 dagen lang, vanaf de besteldatum. Zo kan je het te betalen factuurbedrag gemakkelijk overmaken of storten - de informatie over de bankrekening vind je op onze orderbevestiging die je meteen na het versturen van jouw bestelling per e-mail van ons krijgt. Let bij het overmaken alsjeblieft op de volledige en juiste gegevens zodat wij jouw overboeking kunnen toewijzen en jouw bestelling zo snel mogelijk bij je is. Zodra het factuurbedrag helemaal is bijgeschreven op onze bankrekening kunnen wij jouw bestelling in behandeling nemen, de spullen voor je inpakken en opsturen; hierover krijg je nog van ons bericht via de e-mail (verzendbevestiging). Jouw zending ontvang je dan meestal binnen ca. 3-5 werkdagen.

  2. Creditcard: De eenvoudigste manier van betalen - wij accepteren Visa en Mastercard. De shop slaat daarbij de gegevens van jouw creditcard niet op.

  3. PayPal: Heb je een PayPal-account? Dan betaal je gewoon zo. Of je opent op www.paypal.nl een PayPal-rekening waarmee je voortaan in vele, ook internationale online shops snel en veilig kunt winkelen.

In hoe kan ik mijn tegoedbon inwisselen?

Je hebt een tegoedbon-code voor de online shop? Leg het door jou gewenste artikel zoals altijd in het winkelmandje. Op de pagina "Winkelmandje" voer je in het veld "Tegoedbon" je code in en klik je op "Activeren". Dan wordt je tegoedbon geactiveerd en het factuurbedrag aangepast.

Wat gebeurt er als de spullen niet geleverd kunnen worden?

Normaal gesproken zijn alle artikelen die je in de online shop ziet ook op voorraad en dus leverbaar. Maar niemand is perfect, en zo kan het bijvoorbeeld gebeuren dat uitgerekend het laatste exemplaar in de door jou bestelde maat en kleur helaas beschadigd of vervuild is. Dan willen wij dit artikel natuurlijk niet leveren en ook niet in rekening brengen. We informeren je daarover zowel via e-mail als ook, indien je nog meer artikelen hebt besteld, op de factuur voor de geleverde goederen. Om organisatorische redenen zijn wij in dit buitengewoon uitzonderlijke geval ook niet in staat om de goederen na te leveren. Was de aankoop al betaald dan wordt dit bedrag natuurlijk meteen teruggestort. Denk er alstublieft aan om uw IBAN- en BIC-nummer aan ons door te geven omdat we anders geen betaling kunnen doen.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Wij leveren zonder verzendkosten in rekening te brengen. Alleen bij een bestelwaarde onder 24 euro wordt een deel van de verzendkosten ter hoogte van 3,95 euro per bestelling in rekening gebracht (ongeacht het aantal pakketten).

Wanneer krijg ik mijn bestelling?

Wij leveren binnen ca. 3-5 werkdagen na onze bestelbevestiging. Heb je jouw levering na zes werkdagen nog niet ontvangen of heb je nog helemaal geen bevestiging van verzending ontvangen over jouw bestelling, stuur dan een e-mail aan ons service-team: onlineshop@cecil.nl. Vergeet niet je klantnummer en/of bestelnummer op te geven.

Hoe kan ik nakijken wat de status van mijn bestelling is?

Als je je hebt geregistreerd voor de online shop kan je na je aanmelding op "CECIL account" je persoonlijke gegevens en je bestelgegevens bekijken. Bij iedere bestelling word je bijvoorbeeld ook geïnformeerd over betaling en verzending. Bovendien sturen wij je een e-mail als we jouw bestelling hebben ontvangen en vervolgens weer een e-mail zodra de zending ons magazijn uitgaat (verzendbevestiging). Zonder registratie is een online toegang met betrekking tot je bestelling achteraf niet mogelijk, maar je wordt door e-mails op de hoogte gehouden.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling annuleren door gebruik te maken van je wettelijke herroepingsrecht. Hiervoor is bijvoorbeeld voldoende om ons een e-mail te sturen, of als de goederen al onderweg zijn, deze direct te retourneren door de ontvangst aan de deur te weigeren. De wettelijke details van het herroepingsrecht vind je in onze AV in het hoofdstuk "Herroepingsrecht".

Hoe werkt retourneren? Waarop moet ik letten bij het passen? Wie betaalt de kosten voor het terugsturen en hoe wordt de koopsom vergoed?

Je kunt ieder artikel dat je in de CECIL online shop hebt gekocht binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen door gebruik te maken van je wettelijke herroepingsrecht. De wettelijke details van het herroepingsrecht vind je in onze AV in het hoofdstuk "Herroepingsrecht". In het praktische gebruik adviseren wij het volgende:

Voorkom alsjeblieft elke beschadiging of vervuiling van de goederen tijdens het passen, en verwijder pas etiketten, etc. – indien mogelijk - als je ervoor hebt gekozen de goederen te houden. Anders kan je verplicht worden tot schadevergoeding (bijv. stomerij-kosten).

Als je voor een retourzending hebt gekozen, voeg dan de etiketten die al verwijderd zijn weer toe en gebruik ter bescherming van het artikel de originele verpakking, of verpak het artikel zo goed dat het tijdens het transport niet kan worden beschadigd. Maak gebruik van de retourbon die bij de levering is meegeleverd voor een eenvoudigere retourzending van je bestelling. Daarop hoef je alleen maar aan te kruisen welk artikel je retourneert. Het zou ons zeer helpen als je ook de reden voor je retourzending kunt aangeven – hiervan kunnen we leren en beter worden. Naast de retourbon zit er in het pakket ook een zelfklevend adresetiket met ons adres. Gebruik dit etiket voor je retourzending en let op mogelijke aanvullende aanwijzingen van je bezorgdienst voor de afhandeling van de retourzending. Let erop dat deze aanbevelingen geen voorwaarden zijn voor het gebruikmaken van het herroepingsrecht. Het adres voor retourzending is (mocht je geen gebruik maken van de adres-sticker):

Selektvracht BV
c/o CECIL online-shop
BV Atoomweg 30
3542 AB Utrecht

Voeg aan de retourzending altijd de retourbon of een begeleidend schrijven met jouw bestel- of klantnummer toe (bij vooruitbetaling graag ook vermelding van jouw bankgegevens), zodat deze retourzending ook juist aan jou kan worden toegekend en de koopprijs vergoed. Maak je binnen de termijn van 14 dagen gebruik van je herroepingsrecht, dan is het terugsturen gratis.
U dient hiervoor naar een DHL servicepoint te gaan met de bijgeleverde retourbon. Op https://dhlparcel.nl/nl/particulier/parcelshop kunt u zoeken waar een servicepunt bij u in de buurt te vinden is.

Wij accepteren geen onrechtmatige goederenverzending, vooral niet als:

  1. de termijn van 14 dagen is verstreken;

  2. de betreffende goederen niet in onze CECIL online shop zijn gekocht;

  3. de gekochte goederen zich helemaal niet in het pakket van de retourzending bevinden; of er kennelijk sprake is van een poging tot bedrog.

In geval van onrechtmatige goederenverzending zullen wij met u contact opnemen.

Zodra jouw retourzending bij het eCommerce Center is binnengekomen, wordt deze gecontroleerd en wordt er voor een creditnota gezorgd. Afhankelijk van de door jou gekozen betaaloptie wordt het bedrag gecrediteerd op jouw creditcard of jouw PayPal-rekening. In geval van vooruitbetaling maken wij het bedrag over op de bankrekening waarvan het geld afkomstig was of op een bankrekening die is aangegeven in een begeleidende brief.
Over het algemeen wordt de koopprijs aan je terugbetaald binnen een week na de retourzending

Kan ik goederen uit de winkel terugsturen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Juridisch gezien hebben de winkels en de online shop niets met elkaar te maken. Ben je bij wijze van uitzondering niet tevreden over artikelen die je in de winkel hebt gekocht, neem dan contact op met de betreffende winkel.

Hoe kan ik contact met CECIL opnemen over thema’s met betrekking tot mijn online inkopen?

Klik gewoon op "Contact" in de online shop. Via het contactformulier kan je vragen stellen aan ons service-team.

Hoe kan ik contact met CECIL opnemen over andere thema's?

Klik gewoon op "Contact" in de online shop. Via het contactformulier kan je vragen stellen aan ons service-team. Wij geven je vraag meteen door aan de juiste contactpersoon.

Mijn naam of mijn adres is veranderd - wat moet ik doen?

Verander je naam en adres heel eenvoudig door te klikken op "CECIL account" rechts bovenaan, na aanmelding in de online shop op de CECIL-site.

Meer informatie is te vinden in onze AV alsmede op "Hulp".

 Pagina printen 
service- en bestelhotline
0900-7766555
naar boven
d5uMmSd4gV1 d5uMmSd4gV1